Google reklamy v roku 2022 – ako fungujú a koľko vás budú stáť?
Snažíte sa začať s reklamou online a chcete sa dostať na prvé miesta v Google vyhľadávaní? Pre začiatočníkov to môže byť na začiatok naozaj zložité, no keď sa do toho dostanete a prídete na to, ako to celé funguje, tak to pôjde o niečo ľahšie. Pri tomto type reklamy potrebujete dostatok času a informácií. Ako fungujú Google reklamy a koľko vás to bude stáť?
Princíp fungovania Google reklamy
V prípade Google reklamy neplatíte za to, že sa zobrazí, ale len v prípade keď na ňu niekto klikne. Tento úkon sa označuje ako PPC – pay per click alebo cena za klik. Ak sa vaša reklama zobrazí, ale zákazník na ňu neklikne, tak vy neplatíte nič. Na jednotlivé kľúčové slová, pre ktoré sa má vaša reklama zobrazovať, je iná cena za klik. Pred začiatkom používania Google reklám by ste si mali spraviť dôkladnú analýzu kľúčových slov, ktoré sa s vaším podnikaním spájajú.
Nastavenie Google reklamy
Reklamu si môžete nastaviť sami alebo si to môžete zaplatiť u marketingovej agentúry. Keď si nastavíte v Google Ads kampane, neustále je potrebné ich optimalizovať a regulovať podľa výkonu. Celý princíp funguje na princípe aukcií – v momente, keď zákazník zadá svoj dopyt, tak firmy začnú prihadzovať peniaze proti svojej konkurencií. V aukcií sa nehodnotí len cena, ale aj skóre kvality, cenová ponuka a očakávaný vplyv rozšírení. Takže keď si nastavujete reklamu, konkrétne rozpočty, musíte brať do úvahy aj vašu konkurenciu. Nemusíte sa báť, že by zrazu Google minul všetky vaše peniaze na reklamu. Vy si pri nastavovaní presne určíte, koľko chcete minúť.