Čo je nutné vedieť na správnu komunikáciu so zákazníkom
Začnite tým, že budete klásť správne otázky, Správne položená otázka častokrát môže uzatvorenie obchodu či podpis zmluvy výrazne urýchliť. Pýtať sa ale treba sofistikovane. Namiesto toho, aby ste sa klienta priamo spýtali, či disponuje dostatočnou hotovosťou, môžete sa ho radšej spýtať, v ktorej banke má alebo uvažuje žiadať o úver. Jeho odpoveď vás potom nasmeruje – teda či si klient môže dovoliť platiť v hotovosti alebo mu z ponuky rovno vylúčite tie nehnuteľnosti, ktoré je možné nadobudnúť len za hotovosť. Ušetríte tak množstvo času vám aj klientovi.
Odhaľte motiváciu klientov
Zistite motiváciu vašich zákazníkov a to, čo naozaj chcú a očakávajú. Odhaľte, čo klienta vedie k tomu, aby si kúpil daný produkt alebo službu. Keď spoznáte motiváciu vašich zákazníkov, viete na nej postaviť takzvanú obhajobu, respektíve argumentáciu, prečo sa rozhodnúť práve pre váš produkt.
Zákazníkom hovorte vždy pravdu
Nezavádzajte, buďte férový a otvorený. Klient na vás dostal pozitívnu referenciu alebo sa o vás dozvedel z jedného z vašich marketingových kanálov. V prípade, že uzavriete obchod, je na vás, aby ste dodržali všetko, čo mu bolo sľúbené, a službu či tovar dodali presne podľa dohody.
Foto: unsplash.com